Facebook: when to post?

Steeds meer bedrijven vinden de weg naar Facebook. Niet gek natuurlijk. Dit netwerk biedt je als marketeer eigenlijk alles waar je naar op zoek bent. Een platform, een communicatiekanaal en loyale ontvangers die je toelaten in hun privéomgeving. Echter is dit nog geen reden tot direct succes. Van heel groot belang is wanneer je posts verstuurt aan je fans. Dit is zeker geen willekeur en er is geen specifiek regeltje voor dat voor iedereen geldt. Voor elke branche is dit verschillend.

Ik neem hier het voorbeeld van de Food & Beverage industrie. Deze branche communiceert over het algemeen op de dagen die voor de hand lijken te liggen. Vrijdag, zaterdag en soms zondag. Echter komt de ‘engagement rate’ van de bezoekers van de bewuste pagina’s volledig niet overeen met deze dagen. Donderdag, woensdag en in mindere mate zaterdag zijn dé dagen dat de bezoekers het meest ontvankelijk zijn voor een boodschap. Door hier meer aandacht aan te besteden, kunnen conversieratio’s met grote stappen omhoog gaan. Stappen die voor een wat traditioneler kanaal als Google niet eens geloofwaardig meer zijn. Doe hier dus je voordeel mee!