Marketing: inzetten op?

Uit onderzoek is gebleken dat je als merk je volledig moet inzetten op social media, je mobiele bereik (responsive website en/of App) in de fijne puntjes te optimaliseren en de e-mail (weer gaan) gebruiken als de belangrijkste factor van je marketing-mix om zo de customer journey helemaal in handen te hebben.

Ja, daar zijn wij het volledig mee eens :)

Social media
Social media bestaat niet alleen uit Facebook en Twitter, juist ook ‘nieuwere’ en ‘jonge’ platformen zoals Instagram, Vine, Snapchat gaan meespelen om het sociale plaatje compleet te maken. Blijf je doelgroep verrassen en boeien met nieuwe en goede content. Het gaat tegenwoordig niet meer om Branded content, maar om Brands met content!

Verder groeit online video nog steeds, ware het niet dat dit medium juist veel interactiever gaat worden. Wat dat betreft zijn we met het product Clipster van ons zusterbedrijf de ontwikkeling in plaats van dat we deze volgen ;)

Mobile
Het jaar van mobile willen we het niet noemen, maar het gebruik groeit nog steeds en zal ook blijven groeien. Het is dus van belang dat de consument op dit type device goed wordt bediend. Zeker op het gebied van marketing, denkend aan de juiste type Ads die zijn geoptimaliseerd voor de vele mobiele devices die we tot nu toe kennen. Zorg dan natuurlijk dat je website (de landingspagina van al je Ads) geheel responsive is, zodat het niet uitmaakt met welk device je bezoeker de website opent.

En wat betreft Apps; heeft een gebruiker je App eenmaal geïnstalleerd, zorg dan dat je, in de juiste dosering, je gebruiker blijft triggeren met bijvoorbeeld push-notificaties, updates en uitbreidingen in de App. Zoek de grenzen op en blijf vernieuwen, anders haalt een ander je in.

Customer journey
Wil je dat wij jouw customer journey in kaart brengen? Kom eens langs voor een gesprek! De koffie staat klaar. Bel 076 561 51 11 en vraag naar Bram of Michael.

 

Je kunt ons natuurlijk ook mailen: