Grolsch Cheersch 2009 - Campagnewebsite

Na de succesvolle lancering van de Grolsch Cheersch biertap in 2008, wilde Grolsch in 2009 een extra boost geven aan de verkopen. Er werd gekozen voor een grote campagne waarin de man achter de biertap centraal stond.

Concept

Dankzij de Cheersch biertap hoeft niemand meer onder te doen voor een ‘echte’ barkeeper. Centraal in de campagne stond de actiewebsite. TV- en radiocommercials evenals on pack zorgde voor de traffic naar de website. De filmische website stond volledig in het teken van de geheimen van de ‘echte’ barkeerpers.

Games

Doormiddel van diverse online games kon de gebruiker de skills van de echte vakman onder de knie krijgen. Hoe zorg ik er voor dat mijn klanten volle glazen houden, hoe ga ik om met moeilijke vragen van mooie dames en hoe krijg ik uiteindelijk iedereen na sluitingstijd de deur uit? 

Stuk voor stuk kneepjes van het vak. Na het op de juiste manier volbrengen van alle games, verdiende de bezoeker een Officieel Tapdiploma. Perfect om boven de Cheersch biertap te hangen en zo je vrienden te imponeren! 

We kunnen zeggen dat er na deze actie een hoop nieuw talent is opgestaan dat met hun diploma in de hand aan de slag kan in de professionele horeca!